KAPE MASTER SPEED 44
-
Tulajdonságok
Hossz: 520 cm Szélesség: 44 cm Hajó súlya: STANDARD: 15 kg / STANDARD+: 14,5 kg / SUPER: 13 kg / EXTRA kemény: 13 kg / EXTRA könnyű: 12 kg / PREMIUM: 13 kg Kajakos súlya: 85-120 kg Beülő Hossz: 95 cm Beülő Szélesség: 45,5 cm Stabilitás: Hajó színe: Tetszőleges szín vagy színkombináció. Kattints a részletekért! Termékleírás: Master Speed 44
Általánosságban
A Master Speed 44 közepes, vagy nagyobb súlyú amatőr sportolók számára tervezett öblös modell, amely átmenetet jelent a VERSENY és a FITNESZ kajakok között. Az első látásra igen robosztusnak tűnő hajó meglepően robbanékony, az utazósebességet pedig kimondottan jól tartja.
Síkvízi kajakokhoz képest nagyobb hosszanti ívvel rendelkezik, kormányának tengelye pedig előrébb helyezkedik el. Ezáltal a hajó fordulékony, illetve jól kezeli a változó sodrásviszonyokat. A típus tehát ideális választás hosszú távokon, elsősorban középső szakaszú folyókra.
Mégis, a hajótípust általánosságban azoknak ajánljuk, akik a modern versenykajakokban (már) nem, vagy nehezen tartják meg az egyensúlyt. A Master Speed 44 stabilitása a klasszikus, szélespontos kajakokkal mérhető össze: túraüléssel szerelve (lásd lentebb) annál valamivel stabilabb, míg versenyüléssel nagyjából hasonló stabilitással bír.
Szerelvényezés
Kajakjainkat tartós, könnyen állítható szerelvényekkel (ülés, lábtámasz, kormány) szerelve, használatra készen szállítjuk. Bár minden típus meghatározott alapfelszereltséggel rendelkezik, megrendeléskor számos más népszerű, vagy speciális használathoz igazított szerelvény közül is választhatunk (részletesebben lásd a "Szerelvények" menüpontot).
Ülés
Minden FITNESZ/TÚRA modellünk kétféle üléssel szerelve rendelhető. A túraülés (balra) a hajó aljára fekszik, alacsony üléspozíciót így viszonylagosan nagyobb stabilitást eredményez. Az üléslapon fekvő versenyüléssel (jobbra) az üléspozíció, így a kajakos súlypontja megemelhető. Ez jobb vízfogást, sportosabb mozgást tesz lehetővé, de a hajó veszít stabilitásából. A megrendelést megelőzően fontos a megfelelő ülés kiválasztása, hiszen a két üléstípus egymással nem kompatibilis (később nem cserélhetők). Amennyiben a döntés bizonytalan, úgy az alacsonyabban fekvő túraülést ajánljuk. A versenyülés rögzítéséhez szükséges üléslap utólag könnyebben beragasztható a hajótestbe.
Minden FITNESZ/TÚRA kajakunk választható stabil túra- (balra) illetve sportos versenyüléssel (jobbra)
(A képek csakis a különböző üléstípusokat szemléltetik, azok más hajótípusba szerelve láthatók)Kormány
A hajó alapfelszereltsége a műanyag kormánylapát (balra), amely a lehető legkisebb ellenállás mellett biztosít megfelelő iránytartást és fordulékonyságot. Népszerű alternatíva a maratoni fémkormány (jobbra), amely bár valamelyest csökkenti a hajó fordulékonyságát, számos előnnyel rendelkezik: a lapát anyaga kevésbé sérülékeny, valamint nem akad be a lapát és a hajóalj közé hínár vagy horgászdamil.
Minden FITNESZ/TÚRA kajakunk választható hatékony műanyag kormánylapáttal (balra) illetve praktikus fémkormánnyal (jobbra) Lábtámasz
A kajakot könnyen (egy rugós szerkezet segítségével) állítható lábtámasszal szereljük. Az alap lábtámasz a legtöbb kajakos számára kényelmes szöget zár be, annak szára kellő mértékű állíthatóságot biztosít. A megrendelés során fontos jelezni, amennyiben a kajakos az átlagosnál alacsonyabb vagy magasabb (kb. 170 cm alatt vagy 185 cm fölött). Ekkor a lábtámasz középső pozícióját előrébb illetve hátrébb helyezzük.
A lábtámaszt a STANDARD konstrukció kivételével kényelmes, csúszásmentes szivaccsal és a láb rögzítését biztosító "gurtnival" szereljük.
Az alap lábtámasz mellett már FITNESZ/TÚRA hajóinknál is egyre közkedveltebb a sarkat is támasztó "teli" vagy "telitalpas" változat is.
-
Választható konstrukciók
Annak érdekében, hogy vásárlóink megtalálják az igényeiknek és lehetőségeiknek leginkább megfelelő hajót, minden általunk gyártott modell különböző termékkonstrukciókban rendelhető.
Az egyes konstrukciók a felhasznált anyagok és az alkalmazott technológiák tekintetében különböznek egymástól. Ezek meghatározzák a hajótest merevségét, annak belső kinézetét, valamint a hajó súlyát. A gyakorlatban a magasabb konstrukciók merevebb, könnyebb és mutatósabb hajókat jelentenek, viszont használatuk nagyobb körültekintést igényel.
Alsóbb konstrukciós (STANDARD, STANDARD+) szabadidős hajóink egyszerű felépítésű, tömör laminátok, felsőbb konstrukciókban (SUPER, EXTRA, PREMIUM) összetett, úgynevezett szendvicsszerkezetű hajók készülnek. Bár előbbiek kevésbé merevek és valamivel nehezebbek, mint felsőbb konstrukciós társaik, szerkezeti sérülés esetén jóval könnyebben javíthatók.
Általánosságban előbbieket szabadidős használatra, míg utóbbiakat aktív sportolásra, versenyszerű használatra ajánljuk.
Az egyes konstrukciók más-más alapfelszereltséget, illetve felár nélkül választható szerelvényeket is takarnak. Erről a "Szerelvények" menüpont alatt érdemes tájékozódni.
Természetesen bármely konstrukcióra esik a választás, a gondos alapanyagválasztás, valamint a precíz és pontos kivitelezés minden esetben alapvető és garantált.
STANDARD
- Anyagok: Tömör laminát: üvegszál, -szövet és -paplan / poliészter gyanta
- Gyártástechnológia: Kézi laminálás
- Merevség: 5/10
- Súly: 5/10
- Leírás: Tradicionális módon, kézi laminálással készített, egyszerű, "üvegszálas" hajók.
- Kiknek ajánljuk: Tanulóhajónak hobbi és szabadidős használathoz, egyesületeknek, kölcsönzőknek
STANDARD+
- Anyagok: Tömör laminát: üvegszál, -szövet és -paplan / karbon-kevlár erősítő betét a hajótest középső részén / poliészter gyanta
- Gyártástechnológia: Kézi laminálás
- Merevség: 6/10
- Súly: 6/10
- Leírás: Az alap STANDARD konstrukciónál valamelyest merevebb, szebb belső kialakítású, jobban felszerelt szabadidős sportkajakok
- Kiknek ajánljuk: Jó ár-érték arányú hajót kereső szabadidős kajakosoknak, egyesületeknek, valamint erősebb igénybevétel esetén.
SUPER
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 2 mm vastag maganyag / karbon-kevlár erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 8/10
- Súly: 8/10
- Leírás: Jó merevséget, ugyanakkor viszonylagosan jó ütésállóságot biztosító hibrid szövettel erősített, szendvicsszerkezetű hajótest
- Kiknek ajánljuk: Hosszútávú folyami túrázóknak, tapasztalt kajakosoknak szélsőséges körülmények között.
EXTRA kemény
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 2 mm vastag maganyag / karbon (szénszálas) erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 9/10
- Súly: 8/10
- Leírás: Különböző szénszál alapú erősítésekkel ellátott, szendvicsszerkezetű hajótestek. Merevek és igazán mutatósak.
- Kiknek ajánljuk: Merev hajótestet preferáló versenyzőknek vagy aktív szabadidős sportolóknak.
EXTRA+: A konstrukció módosított rétegtervével lehetőségünk van áttetsző külső réteget (gélréteget) használva karbon mintázatú hajóaljat, illetve fedélzetet ("decket") készíteni.
EXTRA könnyű
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 1,5 mm vastag maganyag / karbon (szénszálas) erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 8/10
- Súly: 10/10
- Leírás: Különböző szénszál alapú erősítésekkel ellátott, szendvicsszerkezetű hajótestek. Könnyűek és igazán mutatósak.
- Kiknek ajánljuk: Alacsonyabb súlyt preferáló versenyzőknek vagy aktív szabadidős sportolóknak, hosszútávú túrázóknak.
EXTRA+: A konstrukció módosított rétegtervével lehetőségünk van áttetsző külső réteget (gélréteget) használva karbon mintázatú hajóaljat, illetve fedélzetet ("decket") készíteni.
PREMIUM
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 2 mm vastagságú maganyag / dupla karbon (szénszálas) erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 10/10
- Súly: 9/10
- Leírás: A dupla karbon erősítéssel ellátott, szendvicsszerkezetű hajótest kimagasló merevséggel rendelkezik. Felár nélkül választható a karbon mintázatú, valamint a grafikával ellátott hajóalj. Ebben a konstrukcióban a hajó tartozéka egy párnázott hajóhuzat.
- Kiknek ajánljuk: Minden olyan "műkedvelőnek", akinek egyaránt fontos a kimagasló minőség, kinézet és felszereltség..
-
Az alapfelszereltség részeként a hajóban válaszfalakkal (elülső és hátsó) légkamrák kerülnek kialakításra. Ezek kérésre elhagyhatók.
-
Éppen dolgozunk a választható kiegészítők leírásán...
A hajóforma megfelel a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetség (ICF) vonatkozó előírásainak