KAPE SPIRIT 51
-
Tulajdonságok
Hossz: 520 cm Szélesség: 51 cm Hajó súlya: Standard: 15 kg / Standard+: 14,50 kg / Super: 14 kg / Extra (kemény): 14 kg / Extra (könnyű): 12 kg / Premium: 13 kg Kajakos súlya: 60-100 kg Beülő Hossz: 96.5 cm Beülő Szélesség: 44 cm Stabilitás: Hajó színe: Tetszőleges szín vagy színkombináció. Kattints a részletekért! Termékleírás: Spirit 51
Általánosságban
A Spirit 51 egy népszerű, egy méretben gyártott sportkajak vagy fitnesz kajak modellünk. A hajótípus a versenykajakok és túrakajakok közötti skálán nagyjából félúton helyezkedik el: Hobbi kajakosok számára is elegendő stabilitással rendelkezik, ugyanakkor képes a sportkajakozás élményét nyújtani. Alapvetően síkvízi hajó, de magas orrésze miatt folyóvízeken is előszeretettel használják.
Bár a Spirit 51 szélességre nagyjából megegyezik a régebbi túra (portya) kajakokéval (lásd Master 51), azoknál lényegesen fürgébb és sportosabb. Ennek oka elsősorban a modern vonalvezetésű hajóaljban keresendő: ennek sajátossága, hogy a hajó orrésznél már-már versenykajakszerű ("V" formájú), de közvetlen a kajakos súlypontja mögött kiszélesedik és ellaposodik, így adva jó támasztást a hajónak.
A hajó elülső deck-része vízfogásnál karcsúsított, lehetővé téve a könnyed és dinamikus kajakozást, tovább erősítive ezzel a hajó sportos jellegét.
További szembeötlő jellegzetesség a magasított orrész. Ennek köszönhetően a Spirit 51 a többi síkvízi hajókhoz képest jobban kezeli a folyóvízekre jellemző hullámokat, azokon inkább átvág mintsem beléjük fúrna.
Szerelvényezés
Kajakjainkat tartós, könnyen állítható szerelvényekkel (ülés, lábtámasz, kormány) szerelve, használatra készen szállítjuk. Bár minden típus meghatározott alapfelszereltséggel rendelkezik, megrendeléskor számos más népszerű, vagy speciális használathoz igazított szerelvény közül is választhatunk (részletesebben lásd a "Szerelvények" menüpontot).
Ülés
Mint minden FITNESZ/TÚRA modellünk, így ez a típus is kétféle üléssel szerelve rendelhető. A túraülés (balra) a hajó aljára fekszik, alacsony üléspozíciót így viszonylagosan nagyobb stabilitást eredményez. Ezzel szemben az üléslapon fekvő versenyüléssel (jobbra) a kajakos súlypontja megemelhető, így a hajó sportosabban evezhetővé válik, viszont veszít stabilitásából. A hajó megrendelését megelőzően fontos a megfelelő ülés kiválasztása, hiszen a két üléstípus egymással nem kompatibilis (később nem cserélhetők).
Minden FITNESZ/TÚRA kajakunk választható stabil túra- (balra) illetve sportos versenyüléssel (jobbra)
(A képek csakis a különböző üléstípusokat szemléltetik, azok más hajótípusba szerelve láthatók)Kormány
A hajó alapfelszereltsége a műanyag, túra kormánylapát (balra), amely a lehető legkisebb ellenállás mellett biztosít megfelelő iránytartást és fordulékonyságot a kajaknak. E mellett népszerű a maratoni fémkormány is (jobbra), amely bár valamelyest csökkenti a hajó fordulékonyságát, számos előnnyel rendelkezik: a lapát anyaga kevésbbé sérülékeny, illetve nem akad be a lapát és a hajó alja közé hínár vagy horgászdamil.
Minden FITNESZ/TÚRA kajakunk választható hatékony műanyag kormánylapáttal (balra) illetve praktikus fémkormánnyal (jobbra) Lábtámasz
A kajakot könnyen (egy rugós szerkezet segítségével) állítható lábtámasszal szereljük. Az alap lábtámasz a legtöbb kajakos számára kényelmes szöget zár be, annak szára kellő mértékű állíthatóságot biztosít. A megrendelés során fontos jelezni, amennyiben a kajakos az átlagosnál alacsonyabb vagy magasabb (kb. 170 cm alatt vagy 185 cm fölött), hogy a lábtámasz középső pozícióját előrébb illetve hátrébb tudjuk helyezni.
A lábtámaszt magasabb konstrukciókban kényelmes, csúszásmentes szivaccsal és a láb rögzítését biztosító "gurtnival" látjuk el. STANDARD illetve STANDARD+ konstrukciókban ezek felár mellett választható szerelvények.
Az alap lábtámasz mellett már FITNESZ/TÚRA hajóinknál is egyre közkedveltebb a sarkat is támasztó "teli" vagy "telitalpas" változat is.
-
Választható konstrukciók
Annak érdekében, hogy vásárlóink megtalálják a saját igényeiknek és lehetőségeiknek leginkább megfelelő hajót, minden általunk gyártott kajak és kenu modell különböző termékkonstrukcióban rendelhető. Az egyes konstrukciók alapvetően a felhasznált anyagok és az alkalmazott technológiák tekintetében különböznek egymástól. Ezek lényegében meghatározzák a hajótest keménységét, annak kialakítását és belső kinézetét, valamint (nem szabványosított hajóformák esetén) a hajó súlyát is. A gyakorlatban a magasabb konstrukciók keményebb, könnyebb és mutatósabb hajókat jelentenek.
E mellett fontos megemlíteni, hogy számos hajótípusunk esetén az egyes konstrukciók más-más alapfelszereltséget, illetve felár nélkül választható szerelvényeket is takarnak. Erről a "Szerelvények" menüpont alatt érdemes tájékozódni a megfelelő konstrukció kiválasztása előtt.
Természetesen bármely konstrukcióra essen a választás, a legjobb minőségű alapanyagok használata, illetve a precíz és pontos kivitelezés minden esetben alapvető és garantált.
STANDARD
- Felhasznált anyagok: üvegszál, -szövet és -paplan / poliészter gyanta
- Alkalmazott technológia: kézi laminálás
- Keménység: 5/10
- Súly: 10/10
- Rövid leírás: STANDARD konstrukció alatt a tradicionális módon, kézi laminálással készített "üvegszálas" hajókat értjük.
- Kiknek ajánljuk: Az így készült hajó keménysége és súlya alapján megfelelő választás hobbi és szabadidős használathoz. Kedvező áruk mellett az üvegszálas kajakok másik nagy előnye, hogy a hajótest kevésbé sérülékeny illetve könnyebben javítható.
STANDARD+
- Felhasznált anyagok: üvegszál, -szövet és -paplan, valamint karbon-kevlár erősítés a hajó középső részén / poliészter gyanta /
- Alkalmazott technológia: kézi laminálás
- Keménység: 6/10
- Súly: 9/10
- Rövid leírás: Az alap STANDARD konstrukción felül egy további karbon-kevlár erősítő-betét használatával valamelyest keményebb, illetve szebb belső kialakítású hajókat kapunk.
- Kiknek ajánljuk: A STANDARD+ konstrukciójú hajók teste is alapvetően üvegszál erősítésű műanyag, ezért azok ugyanúgy kevésbé sérülékenyek illetve könnyen javíthatók, mint a STANDARD konstrukciójú hajók. Fontos szempont lehet a STANDARD+ konstrukció választásánál az, hogy a karbon-kevlár szövet nem csak erősíti a hajót, de esztétikusabb belső kialakítást is eredményez.
SUPER
- Felhasznált anyagok: 2 mm vastagságú szendvicsanyag / karbon-kevlár erősítés / vinilészter gyanta
- Alkalmazott technológia: vákuum infúzió
- Keménység: 8/10
- Súly: 7/10
- Rövid leírás: A SUPER konstrukciós, illetve magasabb kategóriájú hajóink úgynevezett szendvics-szerkezetűek, illetve a hajótest teljes belső felületén valamilyen szálerősítést (ez esetben karbon-kevlár erősítést) kapnak. Ezek az anyagok, illetve a fejlettebb gyártási technológia egyszerre biztosít könnyebb és keményebb hajótesteket. A hajók belső felületét fényes lakkal zárjuk le. Ez egyrészt véd a felületi elszíneződésektől, másrészt a vízkőtől könnyen tisztíthatóvá teszi a hajó belsejét.
- Kiknek ajánljuk: Az alacsonyabb súly, a keménység és a szép, esztétikus megjelenés mindenkinek vonzó lehet. Fontos mérlegelni azonban azt is, hogy a szendvics-szerkezetű hajók használatkor nagyobb odafigyelést igényelnek, és sérülés esetén anyaguk is nehezebben javítható.
EXTRA (kemény)
- Felhasznált anyagok: 2 mm vastagságú szendvicsanyag / karbon erősítés / vinilészter gyanta
- Alkalmazott technológia: vákuum infúzió
- Keménység: 9/10
- Súly: 7/10
- Rövid leírás: A szendvics-szerkezetű hajótest itt szénszálas (ún. unidirekcionális karbon) erősítést kap. Ezek a szövetek méltán váltak a hajógyártás mellett más, csúcsminőséget megkívánó iparágak (például repülőgépgyártás, versenyautó-gyártás) legkedveltebb anyagává: a rendkívüli keménység könnyű súllyal és remek tartóssággal párosul... és igazán mutatós.
- Kiknek ajánljuk: Az EXTRA konstrukció keménysége és súlya alapján egyaránt kiváló választás lehet nemcsak síkvízi versenyzőknek, de az alacsonyabb súlyt preferáló hosszú távú túrázóknak, vagy akár szélsőséges körülmények között evező tengeri kajakosoknak is. Az EXTRA konstrukció "kemény" változatánál a hajók anyag-összetételét (lásd szendvicsanyag vastagsága és karbon típusa) úgy választottuk meg, hogy a hajótest minél masszívabb legyen, így hosszútávon is jól viselje a hajótestre ható erőket (hullámzás, kajakos által kifejtett különböző erőhatások).
EXTRA+: A konstrukció rétegterve kisebb módosításokkal lehetőséget biztosít arra, hogy áttetsző fedőréteget (gélréteget) használva karbon mintázatú hajókat készítsünk. Ezeket, a vízparton csak "natúr karbon" hajókat mi EXTRA+ konstrukciónak nevezzük.
EXTRA (könnyű)
- Felhasznált anyagok: 1,5 mm vastagságú szendvicsanyag / szőtt karbon erősítés / vinilészter gyanta
- Alkalmazott technológia: vákuum infúzió
- Keménység: 7/10
- Súly: 5/10
- Rövid leírás: A szendvics-szerkezetű hajótest itt is szénszálas (ezúttal szőttes karbon) erősítést kap.
- Kiknek ajánljuk: Az EXTRA konstrukció keménysége és súlya alapján egyaránt kiváló választás lehet nemcsak síkvízi versenyzőknek, de az alacsonyabb súlyt preferáló hosszú távú túrázóknak, vagy akár szélsőséges körülmények között evező tengeri kajakosoknak is. Az EXTRA konstrukció "könnyű" változatánál a hajók anyag-összetételét (lásd szendvicsanyag vastagsága és karbon típusa) úgy választottuk meg, hogy a hajótest minél könnyebb legyen, így ideális legyen hosszútávú túrázóknak. Fontos, hogy az EXTRA (könnyű) változatot nagyobb testű kajakok esetén (ilyenek jellemzően a tengeri kajakok) csak síkvízi kajakozásra ajánljuk.
EXTRA+: A konstrukció rétegterve kisebb módosításokkal lehetőséget biztosít arra, hogy áttetsző fedőréteget (gélréteget) használva karbon mintázatú hajókat készítsünk. Ezeket, a vízparton csak "natúr karbon" hajókat mi EXTRA+ konstrukciónak nevezzük.
PREMIUM
- Felhasznált anyagok: 2 mm vastagságú szendvicsanyag / dupla karbon erősítés / vinilészter gyanta
- Alkalmazott technológia: vákuum infúzió
- Keménység: 10/10
- Súly: 6/10
- Rövid leírás: Mind anyaghasználatban, mind felszereltségben a PREMIUM konstrukciójú hajók képviselik a csúcsminőséget kínálatunkban. A dupla karbon erősítés kimagasló keménységet biztosít, felár nélkül választható a karbon mintázatú hajótest, valamint az egyedi mintázatú hajóaljak is, továbbá a legtöbb hajótípusnál számos szerelvény választható felár nélkül. A PREMIUM konstrukciójú hajók ingyenes tartozéka a párnázott hajóhuzat is.
- Kiknek ajánljuk: Minden olyan "műkedvelőnek", akinek egyaránt fontos a kimagasló minőség, az egyéni igényekhez igazított felszereltség, illetve az egyedi megjelenés.
-
-
Éppen dolgozunk a választható kiegészítők leírásán...
A hajóforma megfelel a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetség (ICF) vonatkozó előírásainak