KAPE MASTER 51
-
Tulajdonságok
Hossz: 520 cm Szélesség: 51 cm Hajó súlya: STANDARD: 16,5 kg / STANDARD+: 16 kg / SUPER: 14,5 kg / EXTRA kemény: 14,5 kg / EXTRA könnyű: 13 kg / PREMIUM: 14 kg Kajakos súlya: 60-100 kg Beülő Hossz: ?? cm Beülő Szélesség: ?? cm Stabilitás: Hajó színe: Tetszőleges szín vagy színkombináció. Kattints a részletekért! Termékleírás: Master 51
Kezdőknek és síkvízi túrázáshoz ajánlott, a hagyományos síkvízi túra- (ún. "portya") kajakokhoz hasonló, általános célú, öblös, szabadidős forma.
Szélességével ellentétben, objektíven vizsgálva mind stabilitásában, mind utazósebességében inkább a Spirit 55-höz áll közelebb.
Vegyük észre, hogy az újabb formavilágú szabadidős sportkajakok (pl.: Spirit 55, Spirit 51) hajóteste a versenykajakokéhoz hasonlóan fordított cseppalakú. Széles pontjuk és üléspozíciújuk hátrébb került, egymástól eltávolodtak. Az ilyen formáknál a hajótest beülő előtti része jobban karcsúsítható, így előrébb és nagyobb szögben tudunk vizet fogni, növelhető az áthúzás hossza. A megfelelő támasztás és a hatékony mozgássor ("húzásciklus") érdekekében valamelyest döntött törzzsel kajakozunk bennük. Az imbolygó mozgások csökkentése, valamint a hosszabb vízvonal elérése érdekében meredekebb orr- és farrésszel rendelkeznek. Fedélzetük a lehető legalacsonyabb, nedvesített felületük a lehető legkisebb. Ezek a hajóformák összességében és általánosságban sportosabban, dinamikusabban és hatékonyabban kajakozhatók.
A Master 51 esetén a hajó nem rendelkezik határozott széles ponttal. Az üléspozíció előrébb található és az a hajótest legszélesebb szakaszával egybeesik. A hajótest beülő előtti része széles és öblös, a fedélzet magasabb. A vízfogás így nem sokkal a törzs síkja előtt, alacsonyab szögben történik. A támasztás és a mozgássor során törzsünk egyenesebb, lábunk és törzsünk nagyobb szöget zár be egymással. A hajó orr- és farrésze ívelt, így nem fúr bele kisebb hullámokba és nem gyűjti össze a vízi növényeket. Összességében ennél a típusnál a kajakozás ellazultabb, sokkal inkább túrajellegű, hosszútávon kényelmesebb, de kevésbé hatékony.
A fentiekből adódóan ezt a típust elsősorban egyesületek és kölcsönzők, valamint olyan kezdő kajakosok keresik, akik a későbbiekben sem törekszenek átülni sportosabb formákba.
A mai trendnek megfelelően előszeretettel használnak síkvízi túrázáshoz is tengeri kajakokat (pl.: Hunter 510). Előfordulnak viszont olyan esetek, amikor azok jellemzően kisméretű beülője nem elégséges, vagy amikor a tengeri kajakok gazdag felszereltségére nincs szükség, azok csak felesleges többletsúlyt jelentenek. Ezekben az esetekben érdemes lehet megfontolni a visszatérést ezekhez a hagyományos, általános célú síkvízi túrakajakokhoz.
-
Választható konstrukciók
Annak érdekében, hogy vásárlóink megtalálják az igényeiknek és lehetőségeiknek leginkább megfelelő hajót, minden általunk gyártott modell különböző termékkonstrukciókban rendelhető.
Az egyes konstrukciók a felhasznált anyagok és az alkalmazott technológiák tekintetében különböznek egymástól. Ezek meghatározzák a hajótest merevségét, annak belső kinézetét, valamint a hajó súlyát. A gyakorlatban a magasabb konstrukciók merevebb, könnyebb és mutatósabb hajókat jelentenek, viszont használatuk nagyobb körültekintést igényel.
Alsóbb konstrukciós (STANDARD, STANDARD+) szabadidős hajóink egyszerű felépítésű, tömör laminátok, felsőbb konstrukciókban (SUPER, EXTRA, PREMIUM) összetett, úgynevezett szendvicsszerkezetű hajók készülnek. Bár előbbiek kevésbé merevek és valamivel nehezebbek, mint felsőbb konstrukciós társaik, szerkezeti sérülés esetén jóval könnyebben javíthatók.
Általánosságban előbbieket szabadidős használatra, míg utóbbiakat aktív sportolásra, versenyszerű használatra ajánljuk.
Az egyes konstrukciók más-más alapfelszereltséget, illetve felár nélkül választható szerelvényeket is takarnak. Erről a "Szerelvények" menüpont alatt érdemes tájékozódni.
Természetesen bármely konstrukcióra esik a választás, a gondos alapanyagválasztás, valamint a precíz és pontos kivitelezés minden esetben alapvető és garantált.
STANDARD
- Anyagok: Tömör laminát: üvegszál, -szövet és -paplan / poliészter gyanta
- Gyártástechnológia: Kézi laminálás
- Merevség: 5/10
- Súly: 5/10
- Leírás: Tradicionális módon, kézi laminálással készített, egyszerű, "üvegszálas" hajók.
- Kiknek ajánljuk: Tanulóhajónak hobbi és szabadidős használathoz, egyesületeknek, kölcsönzőknek
STANDARD+
- Anyagok: Tömör laminát: üvegszál, -szövet és -paplan / karbon-kevlár erősítő betét a hajótest középső részén / poliészter gyanta
- Gyártástechnológia: Kézi laminálás
- Merevség: 6/10
- Súly: 6/10
- Leírás: Az alap STANDARD konstrukciónál valamelyest merevebb, szebb belső kialakítású, jobban felszerelt szabadidős sportkajakok
- Kiknek ajánljuk: Jó ár-érték arányú hajót kereső szabadidős kajakosoknak, egyesületeknek, valamint erősebb igénybevétel esetén.
SUPER
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 2 mm vastag maganyag / karbon-kevlár erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 8/10
- Súly: 8/10
- Leírás: Jó merevséget, ugyanakkor viszonylagosan jó ütésállóságot biztosító hibrid szövettel erősített, szendvicsszerkezetű hajótest
- Kiknek ajánljuk: Hosszútávú folyami túrázóknak, tapasztalt kajakosoknak szélsőséges körülmények között.
EXTRA kemény
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 2 mm vastag maganyag / karbon (szénszálas) erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 9/10
- Súly: 8/10
- Leírás: Különböző szénszál alapú erősítésekkel ellátott, szendvicsszerkezetű hajótestek. Merevek és igazán mutatósak.
- Kiknek ajánljuk: Merev hajótestet preferáló versenyzőknek vagy aktív szabadidős sportolóknak.
EXTRA+: A konstrukció módosított rétegtervével lehetőségünk van áttetsző külső réteget (gélréteget) használva karbon mintázatú hajóaljat, illetve fedélzetet ("decket") készíteni.
EXTRA könnyű
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 1,5 mm vastag maganyag / karbon (szénszálas) erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 8/10
- Súly: 10/10
- Leírás: Különböző szénszál alapú erősítésekkel ellátott, szendvicsszerkezetű hajótestek. Könnyűek és igazán mutatósak.
- Kiknek ajánljuk: Alacsonyabb súlyt preferáló versenyzőknek vagy aktív szabadidős sportolóknak, hosszútávú túrázóknak.
EXTRA+: A konstrukció módosított rétegtervével lehetőségünk van áttetsző külső réteget (gélréteget) használva karbon mintázatú hajóaljat, illetve fedélzetet ("decket") készíteni.
PREMIUM
- Anyagok: Szendvicsszerkezet: 2 mm vastagságú maganyag / dupla karbon (szénszálas) erősítés / vinilészter gyanta
- Gyártástechnológia: Vákuum technológia
- Merevség: 10/10
- Súly: 9/10
- Leírás: A dupla karbon erősítéssel ellátott, szendvicsszerkezetű hajótest kimagasló merevséggel rendelkezik. Felár nélkül választható a karbon mintázatú, valamint a grafikával ellátott hajóalj. Ebben a konstrukcióban a hajó tartozéka egy párnázott hajóhuzat.
- Kiknek ajánljuk: Minden olyan "műkedvelőnek", akinek egyaránt fontos a kimagasló minőség, kinézet és felszereltség..
-
Az alapfelszereltség részeként a hajóban válaszfalakkal (elülső és hátsó) légkamrák kerülnek kialakításra. Ezek kérésre elhagyhatók.
-
Éppen dolgozunk a választható kiegészítők leírásán...