Szabadidős sportkajak (fitnesz kajak)

Kape Revo 44

A Revo 44 egy közép és nagyobb súlyú kajakosoknak szánt, modern vonalvezetésű és rendkívül gyors szabadidős sportkajak - már-már versenykajak -, amely tökéletes választás lehet a tapasztalt fitnesz kajakosok és Masters versenyzők számára.
A típusra keskeny és erősen V alakú orr-rész, majd az üléspozíciónál kellemesen ellaposodó hajóalj jellemző. Előbbi nagy sebességet, kiválló menettulajdonságokat és jó evezhetőséget, utóbbi megfelelő támasztást biztosít. A Revo 44 a klasszikus, szélespontos K1 formákra jellemző sebességgel, valamint stabilitással bír.
  • Kajakos súlya

    80 - 110 kg

  • Hossz

    520 cm
  • Szélesség

    44 cm
  • Stabilitás

    4/10
  • Hajó súlya

    Standard+: 14,5 kg
    Super: 13 kg
    Extra: 12 kg
    A megadott célsúlyok alapfelszereltség esetén érvényesek. A kézi gyártásból adódóan ± 5% eltérés lehetséges.
  • Beülő mérete

    95 x 39,5 cm

Szerelvényezés

Ülés

    Minden szabadidős sportkajak kétféle üléssel szerelve rendelhető. A túra ülés a hajó aljára fekszik, alacsony üléspozíciót így viszonylagosan nagyobb stabilitást eredményez. Az "üléslapon" fekvő, így magasabb verseny üléssel az üléspozíció, így a kajakos súlypontja megemelhető. Ez jobb vízfogást, sportosabb mozgást tesz lehetővé, de a hajó veszít stabilitásából.

    A két üléstípus egymással nem cserélhető, ezért a megrendeléskor fontos a megfelelő ülés kiválasztása. Amennyiben a döntés bizonytalan, úgy az alacsonyabban fekvő túraülést ajánljuk, hiszen a versenyülés rögzítéséhez szükséges üléslap utólag könnyebben beragasztható a hajótestbe.

    Kormánylapát

      A hajó alapfelszereltsége a műanyag kormánylapát, amely a lehető legkisebb ellenállás mellett biztosít megfelelő iránytartást és fordulékonyságot.

      Népszerű alternatíva a maratoni fémkormány, amely bár valamelyest csökkenti a hajó fordulékonyságát, számos előnnyel rendelkezik: a lapát anyaga kevésbé sérülékeny, valamint nem akad be a lapát és a hajóalj közé hínár.

      Lábtámasz

        A kajakot könnyen, egy rugós szerkezet segítségével állítható, botkormányos (kormánykeresztes, kormány-T-s) lábtámasszal szereljük. Az alap lábtámasz a legtöbb kajakos számára kényelmes szöget zár be és kellő mértékű állíthatóságot biztosít.

        Ugyanakkor a megrendelés során fontos jelezni, amennyiben a kajakos az átlagosnál alacsonyabb vagy magasabb (kb. 170 cm alatt vagy 185 cm fölött). Ekkor a lábtámasz középső pozícióját előrébb illetve hátrébb helyezzük.

        A lábtámaszt a STANDARD konstrukció kivételével kényelmes, csúszásmentes szivaccsal és a lábfej rögzítésére szolgáló gurtnival szereljük.

        Az alap lábtámasz mellett már szabadidős sportkajakoknál is egyre közkedveltebb a sarkat is támasztó "telitalpas" változat is.

        Válaszfalak, tárolórekeszek és kötélzet

        Az alapfelszereltség részeként a hajóban válaszfalakkal elülső és hátsó légkamrák kerülnek kialakításra.

        A légkamrák (másképpen légszekrények vagy légzsákok) arra szolgálnak, hogy a felborult hajó ne süllyedjen el. Ezek indokolt esetben elhagyhatók.

        A hátsó légkamrát leválasztó falban egy kisebb, 10 cm átmérőjű dekli található. Ennek célja, hogy azt használaton kívül kinyitva a hajó át tudjon szellőzni, ki tudjon száradni. Ezt csak akkor hagyjuk el, ha a hajón fedélzeti pakolónyílást alakítunk ki.

        Kisebb csomagok a hátsó légkamrában történő szállításra elegendő lehet ha ezt a válaszfalba szerelt deklit nagyobbra cseréljük. A típus esetén ez legfeljebb 15 cm átmérőjű.

        Egy hátsó térelválasztó beépítésével megakadályozható, hogy a hátsó légkamrában szállított apróbb tárgyak (pl. palack) ne csússzanak a hajó hátuljába. Ez a "második hátsó válaszfal" vagy a hátsó válaszfal vagy a fedélzeti dekli mögött karnyújtásnyira (~ 40 cm-re) kerül beépítésre.

        A hátsó fedélzeten a beülő mögött gumikötélzet vagy gumiháló helyezhető el a szállított csomagok rögzítésére.

        A fenti szerelvények többletsúlyt jelentenek, így választásukat érdemes a használat jellegéhez igazítani.

        Kormányzás farkormánnyal

          Amennyiben a hajót sekély, erős sodrású, kavicsos medrű vagy kanyarokkal tűzdelt folyószakaszokon, illetve sziklás parthoz közel használjuk majd, érdemes lehet megfontolni a különböző "felbillenő" farkormányok használatát. Bár az alsó kormányokhoz képest jóval nagyobb ellenálásúak - és eképpen jobban fordítják a hajót - a folyómeder és az uszadék kisebb eséllyel tesz kárt a kormányszerkezetben illetve magában a hajótestben.

          Egyaránt lehetőség van a professzionális (alapvetően tengeri kajakoknál használt) "SmartTrack" farkormány, valamint egyenletesebb és direktebb kormányzást biztosító saját készítésű fém farkormányunk beszerelésére.

          A farkormányok beszereléséhez a hajót a gyártás során elő kell készíteni, vagyis az utólag nem szerelhető fel.

          Konstrukciók

          Annak érdekében, hogy minden megrendelőnk megtalálja az igényeinek leginkább megfelelő hajót, az egyes típusokat több különböző anyagkonstrukcióban gyártjuk.

          Bővebben a konstrukciókról

          Az egyes konstrukciók a felhasznált anyagok és az alkalmazott technológiák tekintetében különböznek egymástól. Ezek meghatározzák a hajótest merevségét, annak belső kinézetét, valamint a hajó súlyát. A gyakorlatban a magasabb konstrukciók merevebb, könnyebb és mutatósabb hajókat jelentenek, viszont használatuk nagyobb körültekintést igényel.

          Alsóbb konstrukciós (STANDARD, STANDARD+) szabadidős hajóink egyszerű felépítésű, tömör laminátok, felsőbb konstrukciókban (SUPER, EXTRA, PREMIUM) összetett, úgynevezett szendvicsszerkezetű hajók készülnek. Bár előbbiek kevésbé merevek és valamivel nehezebbek, mint felsőbb konstrukciós társaik, szerkezeti sérülés esetén jóval könnyebben javíthatók. Általánosságban előbbieket szabadidős használatra, míg utóbbiakat aktív sportolásra, versenyszerű használatra ajánljuk.

          Az egyes konstrukciók más-más alapfelszereltséget, illetve felár nélkül választható szerelvényeket is tartalmaznak. Erről a "Szerelvények" rész alatt érdemes tájékozódni.

          Természetesen bármely konstrukcióra esik a választás, a gondos alapanyagválasztás, valamint a precíz és pontos kivitelezés minden esetben alapvető és garantált.


          • STANDARD+

            A hajó népszerű, rendszeres szabadidős használatra szánt alapkonstrukciója.

            kevésbé sérülékeny
            könnyen javítható
            közepesen merev hajótest
            nagyobb súly


            Tömör laminát:
            Üvegszövet és -paplan


            Karbon-kevlár erősítés


            Poliészter gyanta


            Kézi laminálás


            Súly


            Merevség

          • SUPER

            Tapasztaltabb kajakosoknak szánt, karbon-kevlár hibrid szövettel erősített, szendvicsszerkezetű, merevebb és könnyebb konstrukció - szabadidős sportolóknak, hosszútávú folyami túrázóknak és szélsőséges körülmények közé ajánlott.

            merevebb hajótest
            alacsonyabb súly
            áttetsző karbon-kevlár hajóalj lehetősége
            közepesen sérülékeny
            korlátozott javíthatóság


            Szendvics szerkezet


            Karbon-kevlár erősítés
            (színtelen felület választható)


            Vinilészter gyanta


            Vákuum technológia


            Súly


            Merevség

          • EXTRA

            Merev, alacsony súlyú szén- (karbon) szövettel erősített szendvicsszerkezetű konstrukció - versenyzőknek és aktív sportolóknak ajánlott.

            merevebb hajótest
            alacsonyabb súly
            dekoratív belső kialakítás
            áttetsző karbon hajótest lehetősége
            sérülékenyebb
            korlátozott javíthatóság


            Szendvics szerkezet


            Karbon erősítés
            (színtelen felület választható)


            Vinilészter gyanta


            Vákuum technológia


            Súly


            Merevség


          Színek és mintázatok

          Minden hajót egyedi megrendelésre készítünk el. Megrendeléskor a hajótest egyes részeinek színe tetszőlegesen megválaszható. Ezek a hajóalj, a fedélzet, az azok illesztését elfedő, úgynevezett illesztőcsík, az ülés, valamint a beülő kerete.

          Ehhez a típushoz az alábbi a fedélzeti minták választhatók konstrukciótól függetlenül:

          • #0000 - "EGYSZÍNŰ"
          • #0101 - "PÁRHUZAMOS CSÍK"
          • #0201 - "HEGYES CSÍK"
          • #0201-02 - "LEVÁLASZTOTT HEGYES CSÍK"
          • #0301 - "KESKENY"
          • #0401 - "CSÚCSOS"
          • #0402 - "ELTÉRŐ CSÚCSOS"
          • #0403 - "DUPLA CSÚCSOS"
          • #0404 - "CSÚCSOS SZÁRNY"
          • #0405 - "ELTÉRŐ CSÚCSOS SZÁRNY"
          • #0406 - "HEGYES DUPLA"
          • #0501 - "CIKK"
          • #0502 - "CIKK-CAKK"
          • #0503 - "CIKK-CIKK-CAKK-CAKK"
          • #0504 - "CIKK-CAKK-CAKK-CIKK"
          • #0601 - "ORR-FAR"
          RAL 1001
          RAL 1001 "Bézs"
          RAL 1016
          RAL 1016 "Kénsárga"
          RAL 1018
          RAL 1018 "Cinksárga"
          RAL 1023
          RAL 1023 "Közlekedési sárga"
          RAL 2003
          RAL 2003 "Pasztell narancssárga"
          RAL 2004
          RAL 2004 "Tiszta narancssárga"
          "KAPE Piros"
          RAL 3003
          RAL 3003 "Rubinvörös"
          RAL 3020
          RAL 3020 "Közlekedési piros"
          RAL 3027
          RAL 3027 "Málnapiros"
          RAL 4003
          RAL 4003 "Erikaviola"
          RAL 4004
          RAL 4004 "Bordeaux ibolya"
          RAL 4005
          RAL 4005 "Kékeslila"
          RAL 4006
          RAL 4006 "Közlekedési bíbor"
          RAL 4008
          RAL 4008 "Szignállila"
          RAL 4010
          RAL 4010 "Telemagenta"
          RAL 5002
          RAL 5002 "Ultramarinkék"
          RAL 5003
          RAL 5003 "Zafirkék"
          RAL 5005
          RAL 5005 "Szignálkék"
          RAL 5010
          RAL 5010 "Enciánkék"
          RAL 5012
          RAL 5012 "Világoskék"
          RAL 5013
          RAL 5013 "Kobaltkék"
          RAL 5015
          RAL 5015 "Égkék"
          RAL 5017
          RAL 5017 "Közlekedési kék"
          RAL 5018
          RAL 5018 "Türkizkék"
          RAL 5021
          RAL 5021 "Vízkék"
          RAL 5023
          RAL 5023 "Messzekék"
          RAL 6001
          RAL 6001 "Smaragdzöld"
          RAL 6018
          RAL 6018 "Sárgászöld"
          RAL 6019
          RAL 6019 "Pasztell zöld"
          RAL 6026
          RAL 6026 "Opálzöld"
          RAL 6029
          RAL 6029 "Mentazöld"
          RAL 6034
          RAL 6034 "Pasztell türkiz"
          RAL 7001
          RAL 7001 "Ezüstszürke"
          RAL 7004
          RAL 7004 "Szignálszürke"
          RAL 7016
          RAL 7016 "Antracitszürke"
          RAL 7024
          RAL 7024 "Grafitszürke"
          RAL 7033
          RAL 7033 "Cementszürke"
          RAL 7037
          RAL 7037 "Porszürke"
          RAL 7047
          RAL 7047 "Teleszürke 4"
          RAL 9010
          RAL 9010 "Tiszta fehér"
          RAL 9017
          RAL 9017 "Közlekedési fekete"
          Áttetsző karbon mintázat (korlátozottan választható)
          Áttetsző karbon mintázat (korlátozottan választható)
          Áttetsző karbon-kevlár mintázat (korlátozottan választható)
          Áttetsző karbon-kevlár mintázat (korlátozottan választható)

          Színezési tippek és lehetőségek


          A hajók külső rétege (gélrétege) anyagában színezett, így a színek és minták nem kopnak meg vagy fakulnak ki a használat során.

          Érdemes praktikus szempontok alapján is átgondolni a fekete hajótestek (különösen hajóaljak) választását. A sötét (különösen a fekete) felületeken jobban meglátszik a karc és a vízkőlerakódás, hamarabb elvesztik gyári fényüket.

          A kevesebb néha több: Az egységes kinézet eléréséhez két, legfeljebb három szín választása javasolt.
          Több szín használata többletsúlyt eredményezhet.


          Áttetsző mintázatú (natúr) felületek elérhetősége:

          Karbon mintázatú ülés és beülőkeret EXTRA és ULTRA konstrukciókban választható.

          Karbon mintázatú hajóalj és/vagy fedélzet EXTRA és ULTRA konstrukciókban választható.
          (Ekkor a hajó orrát és farát ködölve feketére színezzük, vagy a fedélzet színével megegyezően leválasztjuk.)

          Karbon-kevlár mintázatú hajóalj SUPER konstrukcióban választható. Ekkor a hajó orrát és farát a fedélzet színével megegyezően leválasztjuk.


          Az oldalon található színek csak iránymutatóul szolgálnak. A monitoron megjelenő színek árnyalata és fényessége, illetve az eredeti, pontos RAL színek között apróbb eltérések lehetnek. A megfelelő árnyalatot ajánlott RAL színkártya segítségével ellenőrizni.

          Ha bizonytalan vagy a szín vagy a mintázat kiválasztásában, kérj tőlünk ingyenes látványtervet, vagy részletes felvilágosítást!

          SZERELVÉNYEK

          Alapfelszereltség

          S131
          Alacsony poz. ülés
          F121
          Alap lábtámasz
          FT121
          Csúszásmentes habszivacs lábtámaszra
          FP1
          Lábtámasz gurtni
          R121
          Maratoni fémkormány

          Felár nélkül választható szerelvények

          R131
          Műanyag kormány
          M12
          Rajtszámtartó

          Feláras szerelvények

          S121
          Verseny ülés
          F233
          Telitalpas és állítható dőlésszögű lábtámasz
          +R1X1
          Cserealkatrész: Műa. vagy Maratoni fémkormány
          MD
          Felirat (egyszínű vágott matrica)

          Hasonló hajótípusok

          Sportosabb: K1 Falcon Q-Master

          A modern versenykajakoknál valamiel stabilabb, mégis egy korszerű formavilágú és felszereltségű, két méretben gyártott síkvízi sportkajak, kvázi-versenykajak.

          Tovább...

          Stabilabb: Master 46

          Kis-, illetve középsúlyú sportolók számára tervezett, egy méretben gyártott, gyors és dinamikus síkvízi szabadidős sportkajak.

          Tovább...

          A megrendelés menete

          1. Tájékozódás és típusválasztás

          A megfelelő hajó kiválasztásakor érdemes mérlegelni, hogy milyen tapasztalattal, milyen vízre (síkvíz, folyó, tó vagy tenger) és milyen célra (versenyzésre, aktív szabadidős sportra vagy túrázásra) használják majd a hajót.

          Igyekeztünk a honlapunkon minden olyan leírást és tudnivalót közzétenni, amely lehetővé teszi a tökéletes kajak vagy kenu kiválasztását. Tudjuk azonban, hogy sok esetben nem feltétlenül világos minden, és első olvasatra kusza tud lenni a sok információ és a lehetőségek tengere.

          Érdemes több forrásból és ismerősök véleményét is figyelembe véve tájékozódni, és ami a legfontosabb: lehetőség szerint minél több hajót kipróbálni!

          2. Kapcsolatfelvétel

          Célunk, hogy mindenkihez a tudásához, lehetőségeihez és céljaihoz lehinkább megfelelő hajó jusson el. Semmi olyan, amire nincs szüksége.

          Írj nekünk vagy hívj bátran ha segítségre van szükséged a hajóválasztásban:

          Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

          Ehhez az alapvető információkon túl tudnunk kell azt is, hogy milyen korábbi kajakos tapasztalattal rendelkezel, milyen jellegű kajakot és hol használtál, vagy tervezel használni.

          Bár közvetlen hajópróbára sajnos nem tudunk lehetőséget biztosítani, jó eséllyel tudunk tanácsot adni, hogy hol van a közeledben erre mód.

          3. Ajánlatkérés

          Gyártóként minden hajót egyedi megrendelésre, a megrendelő igényeinek figyelembevételével készítünk el. A honlapon ezért nem szerepelnek árak. Kérlek, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj ajánlatot általánosságban vagy konkrét típusra!

          Ajánlatkérésedre 1-2 munkanapon belül válaszolni fogunk.

          Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

          4. Hajórendelés:

          A hajórendelés a hajó gyártáshoz szükséges információk megadásával, e-mailben történik.

          Ezek jellemzően a hajó típusa és konstrukciója, annak színe és mintázata, az alapfelszereltségtől eltérő szerelvényezési igény, a szükséges kiegészítők, valamint a kajakos magasságának és telefonos elérhetőségének megadása.

          5. Gyártási idő

          Mivel nem rendelkezünk raktárkészlettel, a megrendelt hajó legyártása időbe telik. A gyártási idő az aktuális megrendeléseink számától függ és szezonálisan változik. Ez jellemzően 1,5 hónap - de erről pontosan tájékoztatunk az ajánlatkéréskor.

          6. Átvétel

          Az elkészült hajó szatymazi műhelyünkben lesz átvehető.

          Kérjük, hogy már a megrendeléskor jelezd, ha a hajó elszállítását nem tudod megoldani! Biztosan találunk megoldást erre is.

          Kapcsolatfelvétel

          Hajókkal vagy megrendeléssel kapcsolatos kérdésed van?
          Állunk rendelkezésedre, vedd fel velünk a kapcsolatot:
          Kape-Sport Kft., 6763 Szatymaz, IV. körzet 81-2.

          info@kape-kayak.hu

          © 2023 Kape-Sport Kft.
          Ezen weboldal tartalma a Kape-Sport Kft. szerzői jogvédelme alatt áll.
          Minden jog fenntartva!
          ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ , ADATVÉDELMI NYILATKOZAT